četrtek, 12. december 2013

Rad bi bil profesionalni fotograf

Canon 40D je zrcalnorefleksna kamera, ki se že spogleduje s polprofesionalnim razredom, in je namenjena zahtevnejšim amaterskim fotografom.
Konec avgusta je Canon predstavil naslednika svojega zrcalnorefleksnega fotoaparata EOS 30D. Canon EOS 40D je močnejši, hitrejši in zmogljivejši od predhodnika, ima večji zaslon in se tako kot sorodni modeli istega proizvajalca dobro znajde tudi v slabši svetlobi. Zadovoljil bo tudi zahtevnejšega amaterja, a razmeroma visoka cena zahteva premišljen nakup.
EOS 40D je lahko zelo dober fotoaparat za vstop v razred zrcalnorefleksnih kamer, morda celo predober. Sodi namreč že v višji cenovni razred, uporabniki brez izkušenj s kamerami D-SLR pa bodo potrebovali precej časa in še kakšen tečaj, če bodo hoteli izkoristiti njegove prednosti. Za začetek so tako morda primernejši pol cenejši fotoaparati vstopnega razreda, vendar se zavedajte, da jih boste, če se nameravate v digitalno fotografijo resneje poglobiti, tudi precej hitro prerasli. Prednosti fotoaparata, kot je EOS 40D, so predvsem v odzivnosti in ergonomiji ter pridejo do izraza v težjih svetlobnih razmerah, ko mora fotograf čim hitreje izbrati pravilne nastavitve. V takšnih razmerah kompaktni fotoaparati z majhnimi tipali in lečami povsem odpovejo, težave s šumom pri najvišjih občutljivostih ISO in ostrenjem imajo tudi vstopni modeli razreda D-SLR, medtem ko so profesionalni modeli za ljubiteljsko rabo veliko predragi. Prav to vrzel zapolni EOS 40D, s katerim je narejen korak naprej glede na njegovega predhodnika, čeprav ob bežnem preletu tehničnih podatkov opazimo le več točk na tipalu (deset milijonov) in večji zaslon LCD, ki zdaj po diagonali meri tri palce, pohvali pa se lahko tudi s predogledom slike v živo oziroma funkcijo Live View. Zaslon ni vrtljiv, kot denimo pri pred kratkim predstavljenem Olympusu E-3, zato Live Veiw razen pri makrofotografiji po mojem mnenju nima prave uporabne vrednosti. Ohišje 40D ponuja odličen oprijem in drugače kot pri vstopnih modelih D-SLR fotograf takoj dobi občutek, da v rokah drži zelo resno stvar, kar potrdi tudi ergonomija, ki je prav tako pomembna za hitro delo s fotoaparatom. Dve kolesci omogočata hitro spreminjanje nastavitev, na stikalu za izbiro načina fotografiranja pa najdemo še tri dodatne stopnje, na katere si lahko shranimo svoje nastavitve za določene pogoje in tako do njih dostopamo v delčku sekunde, brez brskanja po izbirnikih. Vse to zato, da ne bi zamudili kakšnega dragocenega trenutka.
Canonove kamere razreda D-SLR že tradicionalno blestijo tudi v slabši svetlobi in model 40D to tradicijo nadaljuje. Novinec je tudi manj občutljiv za dežne kapljice, saj so nekateri stiki in priključki zaščiteni pred vodo, vendar fotoaparat še ni v celoti vodoodporen. Devet križnih točk poskrbi, da je ostrenje hitro in natančno, tudi v kontinuiranem načinu, v katerem lahko posnamemo kar šest fotografij na sekundo (realno sicer nekaj manj, še posebno ob izostritvi vsake slike posebej). Le z ravnovesjem bele barve ima Canon v določenih razmerah še zmeraj nekaj težav, a gre za odtenke, ki jih bodo opazili le profesionalni fotografi.

Ni komentarjev:

Objavite komentar